Brustna hjärtans höst

Gårdagen var mycket bra! Skola först till halv 4 då var det bara att cykla hem fort! byta om och fixa lite, klockan 5 träffade jag Hanna och Emmy på stationen för att ta tåget till Stockholm. När vi kom fram till centralen (efter att ha pratat med vår nya kompis (; ) tog vi tunnelbanan till Globen fixade biljetterna och åt lite mat. vid 8 började vi röra oss mot Hovet och det blev ju inte riktigt som vi hade tänkt oss, men det fick duga ;) Lars var jätte bra och mina vänner är bäst. 10 i 11 var konserten slut och vi tog tunnelbannan tillbaka till centralen och bytte därefter till pendeln som skulle ta oss till bålsta. Var i bålsta strax innan 1 och där hämtade snälla david oss. Efter lite felkörning mycket snö och två stycken djur på vägen lämnade vi först av hanna och emmy hemma hos sig och strax efter 2 fick jag landa i min säng, var riktigt trött då men det var helt klart värt det :)



Du kan dränka dig i minnen
eller litervis med vin
du kan sjunka ner i sörjan och vända dygn
men allt är gjort


För en tystnad mellan väggarna som skar genom cement
Två ögonpar i tomhet från september till advent
För en man som gick till jobbet som om inget hade hänt
För en kvinna som sa "allting är förstört, allt är bränt"

En elegi för alla vägar som vi inte vandrat än
För en tid som bara går och aldrig kommer igen



Det kallas tvivel, det där som stör
Det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör
och jag ser hur du tänker på nåt
hur du längtar dig bort
som en fågel i bur
En obehaglig distans
en konstig känsla nånstans
Det känns tomt - eller hur?



Kommentarer
Postat av: Anonym

men kom över det bara.

2009-12-15 @ 18:38:05
Postat av: linn

kom över vadå? :S

2009-12-15 @ 19:12:08
URL: http://liinngustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0